Strony

2014-05-08

Egzamin zdaje... balsam do ust Orientana- Imbir i trawa cytrynowa

W zestawie, który niedawno wygrałam, oprócz peelingu o którym pisałam TUTAJ, znalazł się krem pod oczy oraz balsam do ust. Dzisiaj kilka słów o balsamie z imbirem i trawą cytrynową :) 

100% naturalny balsam do ust o energetyzującym zapachu imbiru i trawy cytrynowej. Zawiera tylko naturalne składniki. Baza balsamu to masła shea, kokum, kakaowe wzbogacone olejkami roślinnymi. Balsam ma piękny dodający energii zapach. Doskonale nawilża i odżywia delikatną skórę ust. Zawiera również bogate w witaminy i składniki mineralne oleje z awokado, sezamu, jojoby, kiełków pszenicy, migdałów oraz ekstrakt z aloesu, a swój piękny zapach zawdzięcza naturalnym olejkom z imbiru i trawy cytrynowej. Wszystkie składniki są naturalne, tłoczone na zimno, nierafinowane, nie poddawane obróbce mechanicznej. Balsam jest tak bezpieczny,  że możesz go nawet zjeść.


SKŁAD: wosk pszczeli, masło kakaowe, masło shea, masło kokum, gliceryna, olejek sezamowy, olejek migdałowy, olejek awokado, olej marchwiowy , olej z kiełków pszenicy, olej z nasion rącznika, olej słonecznikowy, olejek jojba, olej z nasion winogron,   witamina E, olejek kamforowy,   ekstrakt z lukrecji gładkiej, miód, olejek imbirowy, olejek z trawy cytrynowej.


Skład piękny, opakowanie urocze, niezła konsystencja. Ideał? Według mnie zdecydowanie nie :( Zapach ma być energetyzujący, ale kiedy tylko go poczuje... wszelka energia mnie opuszcza. Jest mocny, cytrusowy ale raczej nie orzeźwiający, po pewnym czasie jest mdły i uciążliwy. Być może mam uprzedzenie do cytrusowych zapachów, ale ten naprawdę wydaje mi się nieprzyjemny. Konsystencja jest dość gęsta, ale balsam pod wpływem ciepła ust ładnie się rozprowadza, na krótko zostawia delikatnie tłustą powłoczkę. Używam go głównie na noc, wtedy dobrze się sprawdza, w dzień nie chce czuć jego zapachu. Poza tym, mam wrażenie, że zbyt szybko znika z ust, przez co jest mało wydajny. Wydaje mi się, że mógłby nawilżać trochę lepiej, nie chroni przed wiatrem i słońcem, jednak dość ładnie wygładza. Można się pozbyć dzięki niemu suchych skórek, ale nie polecam stosować go w dzień, w kapryśną pogodę, jako balsamu ochronnego. W czasie majówkowego zwiedzania miasta miałam go na ustach i niestety nie sprawdził się (pogoda była zmienna silny wiatr/ duże słońce). Niestety balsam nie powalił mnie na kolana. Bardzo chętnie wypróbowałabym natomiast inne balsamy do ust Orientany (Granat i Liczi oraz Róża japońska), głównie ze względu na kolory i (jak podejrzewam) ciekawe zapachy.

Plusy:
  • stosowany na noc wygładza, eliminuje suche skórki
  • ładne opakowanie
Minusy:
  •  szybko znika z usta
  • mało wydajny
  • trochę za słabo nawilża
  • okropny cytrusowy zapach
Oceniam na 3+ 

18 komentarzy:

  1. Ogólnie lubię cytrusowe zapachy, jeśli sa takie naturalne, niektóre kosmetyki jednak za bardzo czuć chemią i taki zapach mnie od razu odrzuca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, chemiczne zapachy też mnie odrzucają ;/

      Usuń
  2. Ja lubię cytruskowe zapachy, na ogół są orzeźwiające i pobudzające, super więc szczególnie na lato :) Choć jak widać na przykładzie tego balsamu, nie każdy może być przyjemny :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja + cytrusowy zapach = niezadowolenie ;)))

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. ps dlaczego Sylveco się u Cb nie sprawdziło? odp u mnie:?)

      Usuń
    2. http://pass--or--fail.blogspot.com/2013/12/egzamin-zdaja-kremy-sylveco.html odpowiedź jest w tym poście

      Usuń
  4. Uwielbiam naturalne kosmetyki a o firmie Orientana słyszę same pochwały także chyb w końcu przyszedł czas na jakiś zakup :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale w poście wcale nie chwalę tego produktu...

      Usuń
  5. Szkoda, że się nie sprawdził. Ja chętnie bym spróbowała masełka z Organique, bo wiele osób go chwali :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masła do ciała? Niestety nie miałam ;)

      Usuń
  6. ostatnio zastanawiałam się nad zakupem tego cudeńka, w końcu odpuściłam no i chyba słusznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, być może u Ciebie ten balsam sprawdziłby się lepiej. Ja po prostu nie znoszę cytrusowych zapachów ;P

      Usuń
  7. Mimo wszystko skład skutecznie kusi do zakupu, zwłaszcza gdy cytrusowy zapach jakoś specjalnie mi nie przeszkadza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiedziałam, że jednak znajdą się jacyś zwolennicy cytrusowych zapachów ;)

      Usuń
  8. mnie zapach mógłby odpowiada. szkoda, że się nie sprawdził. ja teraz do ust używam na zmianę masła shea, kakaowego i maści z witaminą a. bo odkąd biorę axotret są w strasznym stanie

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda, że się nie sprawdził. Ja używam Carmex jak na razie :)

    OdpowiedzUsuń